Seratex
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 17:24, 07 Cze 2007 Temat postu: Prace w map editorze |
|
|
Witam. Niewiedziałem gdzie dodać ten poradnik bo dotyczy on map więc nie chciałem dawać go do poradników więc umieszczam go tutaj Tak więc postanowiłem napisać poradnik dla początkujących w Map Editorze Simone pod 7.6.
Wrzucamy do niego pliki Tibia.spr i Tibia.dat z tibii 7.6. Następnie włączamy edytor i tworzymy naszą
mapę. Teraz kilka punktów jak zrobić pewne rzeczy w edytorze. Zacznijmy od 2 przydatncych funkcji, które spełniają klawisze:
+ - poziom wyżej
- - poziom niżej
ctrl+q- oddalenie mapy
ctrl+w- przybliżenie mapy
[glow=darkblue:145379f181]Tworzenie spawnów oraz PZ[/glow:145379f181]
Rzecz, bez której się chyba nie obejdzie na mapie Jak stworzyć spawn lub PZ?? Jest to naprawdę łatwe. Otwieramy oczywiście edytor i mamy 2 opcje. Tworzenie spawnu oraz tworzenie PZ.
[link widoczny dla zalogowanych]
Na obrazku zaznaczone są 2 opcje.
Opcja z czerwonym ala kwadracikiem służy to tworzenia spawnu. Klikamy na tą opcje i klikamy gdzieś na mapie. Jeżeli nie chcemy tworzyć pełno obszarów z czerwonym polem, na którym stawiamy potworki to klikamy PPM (prawym przyciskiem myszy) na ten ogień, wchodzimy w ,,Properties" i przy opcji ,,radius" zmieniamy liczbę. Chcesz, aby potwory respiły się za 2 min., a nie co 1?? Postaw potworka:!: Kliknij na niego PPM i wejdÂĽ w ,,Properties" i za pomocą opcji ,,spawntime" zmieniamy jak szybko ma się respić dany potworek (1=1 sec)
Tworzenie PZ jest także bardzo łatwą opcją. Klikamy na zielony kwadracik i w miejscu gdzie ma być PZ ,,malujemy" kratki zielona powłoką. Wszystko przedstawione na rysunku
[glow=blue:145379f181]Tworzenie teleportów[/glow:145379f181]
Niektórzy mają z tym pewne problemy więc powiem wam jak to zrobić
Pierwsze co robimy to włączamy naszą mapę i wchodzimy w zakładkę Other i wybieramy item o ID 1387 (tibia 7.6 ) i stawiamy go w miejsce własnego uznania
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie klikamy na niego PPM i wybieramy properties. Pokazuje nam się oto taka tabela:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wpisujemy tam współrzędną do miejsca gdzie mamy się telportować czyli x, y oraz z
I oto cała filozofia
[glow=green:145379f181]Jak sprawdzić czy mapa nie ma błędów??[/glow:145379f181]
Otwieramy naszą mapę za pomocą edytora Simone. Otwieramy zakładkę Tools i używamy opcji Verify map...
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie klikamy na przycisk Check i jeżeli są błędy na mapie pokazuje się współrzędna miejsca z błędem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widzimy w tym miejscu pod skałą znajdował się kraczek, którego trzeba przesunąć lub skasować. Tak najlepiej naprawić wszystkie miejsca bo kto wie, debug może kryć się wszędzie
[glow=red:145379f181]Tworzenie gór[/glow:145379f181]
Pierwsze co robimy to tworzymy odpowiednio duże pole, na którym ma znajdować się nasze wzgórze.
Tworzymy pierw ściany ID 903-917 z zakładki Mountains i wypełniamy środek itemem o ID 919 ja akurat
zrobiłem to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodajemy jeszcze jakieś schodki ID 1388-1395.
Następnie tworzymy skały ID od 4470 do 4513 i układamy je według własnej kompozycji przy ścianach.
Tutaj macie przykład:
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz przechodzimy na 1 piętro (pasek menu zakładka Floor wybieramy +1)
I wypełniamy góre przykładowo podłożem z zakładki Grounds o ID 107. Jak widzicie góra wygląda trochę
mało ciekawie więc dla ozdoby wybieramy zakładkę Borders (Items) i zakończenia robimy itemami
o ID 4456-4467. U mnie na tym etapie góra wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz dodajemy na góre to co nam na głowę najdzie np. jakieś małe expowisko bądÂĽ po prostu zrobić
większą górę i zrobić dużo większe expowisko z kilkoma piętrami
[glow=blue:145379f181]Tworzenie wodospadów[/glow:145379f181]
Zróbmy przykładowo wodospad do poprzedniej góry. Tworzymy ponownie ściany nie musimy wypełniać
środka, gdyż możemy zrobić wejście przez strumień wody Otaczamy ściany skałami i zmieniamy
podłoże na jakieś przykładowo egzotyczne Zróbmy parę drzewek i wejdÂĽmy na poziom 3. Na całą
powierzchnię wylewamy wodę i na obkolo dajemu trawę. W miejscu gdzie ma spadać woda
pozostawiamy ją i nie dajemy w te kratki trawy. Wykańczamy ładnie brzegi, możemy dodać kilka
drzew i przy spadzie kładziemy item z zakładki Nature o ID 3571 lub 3572 w zależności, w która stronę
spada woda. Następnie schodzimy poziom niżej kładziemy w miejsce spadu wodę i itemy o ID
3569 lub 3570 oraz 3574 lub 3574 w zależności, w która stronę opada woda. Jeżeli chcemy dodajemy
jakieś itemy według własnego zakresu i mamy ładny wodospad
Mój efekt końcowy wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Poradnik napisał "Siwek" z [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|